Skip to main content

Какво е винтидж мода

Винтидж модата отново е на мода. В това се убеждаваме всеки ден. Интересът към "дрехите с минало" определено нарасна през последните няколко години. И има защо! Също като виното, някои дрехи и аксесоари стават по-ценни след години "отлежаване" особено когато става дума за големи брандове като Chanel, Louis Vuitton, Valentino, Prada, Yves Saint Laurent. Те носят в себе си парченце история и романтичния дух на миналото.

Винтидж стилът днес се е превърнал в източник на вдъхновение на много от големите имена в модата - Vivienne Westwood, Karl Lagerfeld, Oscar de la Renta, Alexander Mcqueen, Valentino. Много от холивудските звезди са страстни почитатели на винтидж модата. Такива са сестрите Olsen, Kate Moss, Julia Roberts и една от най-известните застъпнички на този стил - Dita von Teese.  И тъй като във Fashion Days също сме фенове на винтидж модата, решихме да ви разкажем малко повече за нея и да споделим някои интересни факти. Какво значи "винтидж"?Думата "винтидж" произлиза от френската дума „vintage”, което в буквален пре­вод озна­чава „отле­жало вино”. Какво прави един артикул винтидж?Дрехи или аксесоари се смятат за винтидж ако са произведени между 1920 и 1990 година. Всичко преди 1920 се счита за антика, а всичко след 1990 - за ретро. С течение на времето обаче тези години ще се променят. Важно е да се знае, че артикулите са най-често ползвани. Точно това прави всеки един артикул уникален сам по себе си. Разбира се, има и такива, които са чисто нови, но те са изключително трудни за намиране. Винтиджът като инвестицияЗакупуването на винтидж стоки се е превърнало в инвестиция, тъй като с времето всеки един подобен продукт се превръща в антика, чиято цена скача тройно. Ето защо, артикулите с минало са в пъти по-скъпи от това, което виждаме по магазините. Например, рокля, носена от Одри Хепбърн е много по-скъпа от рокля от последната колекция на Versace, тъй като носи в себе си духа на едно отминало време и вече не е в производство. Стойността на дрехата е и пряко свързана с тенденциите в момента. Ако дадена дреха или аксесоар не се вписват в актуалните тенденции, цената отново се покачва, тъй като артикулът не е лесно достъпен.

Това, което е може би най-ценното, е, че с всяка една винтидж дреха или аксесоар се наследяват и спомени по едно отминало време. Хората се влюбват не толкова в самия продукт, а в неговото минало. Много често това не са просто модни придобивки, а част от нечия история. Да притежаваш винтидж артикули е нещо вълнуващо!